Dit reglement maakt deel uit van de dienstverlening van Catharsis Herstel-Partners,
gevestigd te Montfort 6065BZ, Vlasbree 7. Kamer van Koophandel: 54575176
In dit reglement wordt verstaan onder:
a. Catharsis Herstel-Partners (CHP): de onderneming die gevestigd is in Montfort.
b. Klant: persoon, instantie of organisatie die als opdrachtgever fungeert.
c. Verzekerde/betrokkene: persoon of organisatie waar(bij) de diensten door CHP worden verricht, en de uitgevoerde diensten worden betaald door (een van de) opdrachtgevers.
d. Klacht: iedere uiting van ongenoegen over een gedraging, handeling of nalaten door CHP.
e. Derden: degene(n) die niet in dienst is bij CHP, maar waar op basis van een correcte uitvoering van de werkzaamheden voor de klant en verzekerde/betrokkene over relevante onderwerpen contacten zijn.
f. Directie: degene die eindverantwoordelijk is binnen CHP voor het gevoerde beleid.
g. Medewerker: eenieder die werkzaamheden verricht in dienst van CHP en eenieder waarmee wordt samengewerkt op basis van een Overeenkomst van Opdracht.
h. Traject: hersteltraject dat door de klant is ingekocht en wordt aangeboden aan verzekerde/betrokkene.
De door CHP opgeslagen en ontvangen gegevens van klanten, verzekerden/betrokkenen en derden, alsmede de gegevens opgeslagen door medewerkers worden aangemerkt als persoonsgegevens in de zin van de Algemene verordening Gegevensbescherming (AVG). Het vastleggen en verwerken van persoonsgegevens is noodzakelijk voor het aangaan en uitvoeren van een herstelopdracht waarbij CHP de betrokken partij is.
Het dossier wordt uitsluitend aangelegd opdat de medewerker zijn/haar werk op professionele wijze kan uitvoeren in het kader van de dienstverlening van CHP, waaronder alle werkzaamheden in het kader van het hersteltraject.
De verwerking van persoonsgegevens geschiedt ten behoeve van:
a. In het dossier worden geen andere gegevens opgenomen dan die welke relevant zijn voor het gestelde onder artikel 2.
b. In het dossier worden in ieder geval opgenomen:
c. De gegevens uit het dossier worden uitsluitend gebruikt ten behoeve van een verzekerde/betrokkene voor wie een hersteltraject wordt uitgevoerd.
d. CHP stelt zich verantwoordelijk voor de geheimhoudplicht en voor de bij de uitvoering van de werkzaamheden ingeschakelde derden en dat deze plicht wordt nageleefd.
a. De gegevens in het dossier zijn afkomstig van de klant, verzekerde/betrokkene of derden. Voorts dient het dossier eventuele correspondentie van de klant, verzekerde/betrokkene en derden te bevatten.
b. De verzekerde/betrokken vult een “machtiging overdracht gegevens” in waarmee de verzekerde/betrokkene CHP machtigt om gegevens voor in artikel 2 genoemde zaken te gebruiken.
CHP beperkt de toegang tot het dossier door onze medewerkers, waar mogelijk, tot die gegevens die noodzakelijk zijn voor hun werkzaamheden. CHP zorgt ervoor dat medewerkers die toegang hebben tot de persoonsgegevens een juiste en volledige instructie hebben gekregen over de omgang met persoonsgegevens en dat zij bekend zijn met de verantwoordelijkheden en wettelijke verplichtingen.
Na afloop van een hersteltraject, wordt het dossier gedurende 5 jaar bewaard. Daarna wordt het dossier vernietigd, tenzij verzekerde/betrokkene/klant -schriftelijk- anders aangeeft.
CHP zal alle overgedragen informatie van verzekerden/betrokkenen, klanten en derden ten behoeve van de uitvoering van hersteltrajecten geheimhouden en zorgt ervoor dat deze informatie niet aan derden bekend wordt. Er worden geen gegevens uit het dossier aan derden verstrekt anders dan met schriftelijke instemming van de verzekerde/betrokkene of voor zover de wet dit eist.
CHP heeft passende beveiligingsmaatregelen genomen met een beveiligingsniveau dat past bij de aard van de persoonsgegevens en de omvang, context, doeleinden en risico’s van de verwerking. Als de klanten de manier waarop wij de beveiligingsmaatregelen naleven willen inspecteren door een onafhankelijk deskundige, dan kan hiertoe een verzoek worden gedaan. Wij zullen hierover samen met de klant afspraken maken. De kosten van de inspectie of audit zijn voor rekening van de klant. De klant stelt CHP een kopie van het inspectierapport ter beschikking.
Klanten, medewerkers, sub-verwerkers en derden kunnen incidenten melden die mogelijk een data-lek zijn via onderstaand email adres. CHP pakt meldingen zo spoedig mogelijk op voor nader onderzoek en neemt die maatregelen die nodig zijn om verdere schade voor
betrokkenen en CHP te voorkomen. Zoals de wet vereist wordt een data-lek dat ernstige gevolgen kan hebben, gemeld bij de Autoriteit persoonsgegevens en bij de betrokkene(n) wiens persoonsgegevens in het data-lek zijn betrokken. Voornoemd email adres is:
loek.boumans@herstel-partner.nl, contactpersoon: Loek Boumans.
CHP houdt verkregen persoonsgegevens geheim en verplichten onze medewerkers/derden en eventuele sub-verwerkers ook tot geheimhouding. Medewerkers/derden nemen met betrekking tot de aan hen toevertrouwde persoonsgegevens geheimhouding in acht zoals geldt op basis van hun eventuele beroeps- en gedragsregels.
Montfort 1 januari 2022.